05 Şubat 2019 Salı 12:27
STEAM ELÇİLERİ AKDENİZ'DE
Mersin Mimar Sinan Ortaokulu,  “Avrupa Okul Ağında STEAM Elçileri Oluşturuyoruz” adlı proje kapsamında; Portekiz, Litvanya, Letonya ve İtalya ile birlikte çalıştaylara başladı.
Etkinlik, 4 ülkeden gelen misafirlere Mersin Mimar Sinan Ortaokulu’nu okul Müdürü Murat Teker’in tanıtması ve gezdirmesi ile başlayarak Akdeniz İlçe Milli Eğitim Müdür Vekili Cumali Yılmaz ziyaret edilmesiyle devam etti. Ziyaretlerin sonunda çalıştayların düzenleneceği Suphi Öner Öğretmen Evi’ne geçen konuklar Mersin İl Milli Eğitim Müdürü Adem Koca ile sohbet ettiler. Sohbet sonrası 5 gün sürecek olan çalıştaylara başlandı.
Proje açılış etkinliğinde konuşma yapan Mersin İl Milli Eğitim Müdürü Adem Koca; "Yapılan projeler sayesinde çocuklar hem farklı kültürleri tanıyor, hem de eğitim kalitesini Avrupa seviyesine çıkartarak onların ufkunu açmış oluyoruz. Mersin’e eğitim konusunda her türlü desteği vermeye hazırız. Verdiğimiz destekler sonucunda da böyle projeleri görmekten kendi adıma mutlu oluyorum. Doğru yolda olduğumuzu görüyoruz.” dedi. Ardından gelen misafirlerle sohbet eden Koca, projede emeği geçen öğretmenleri kutladı.
Mimar Sinan Ortaokulu Müdürü Murat Teker; “Böyle bir başarıya imza attığımız için çok mutluyum. Bu projenin çocukların hayatında iyi noktada iz bırakmasını temenni ediyorum.” Diyerek, tüm misafirlere hoş geldiniz dedi.
Açılış toplantılarının ardından etkinlik, Suphi Öner Öğretmen Evi'nde çalıştaylarla 8 Ocak Cuma gününe kadar devam edecek. 
PROJE FAALİYETLERİ VE HEDEFLERİ
Proje planlanan faaliyetleri ile; STEAM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat, Matematik) konularını öğretmenler ve öğrenciler arasında teşvik etmek, onların yeterliliklerini geliştirmek ve bakış açılarını değiştirmek amaçlanıyor. Proje ile; STEAM eğitim yaklaşımını ortak ülkelerin müfredatıyla bütünleştirilmesi, STEAM'in derslere nasıl entegre edildiğinin yerinde görme olanağının sağlanması amaçlanmaktadır. Ortaklar açısından, projenin hedefine bağlı olarak ortakların birbirlerinin farklı tecrübelerinden, profillerinden, STEAM uzmanlıklarından faydalanma ile birlikte yüksek kaliteli sonuçlar üretmeyi hedeflemekte. Ayrıca STEAM ile birlikte dijitalleşen okullar ile öğrencileri teknoloji tüketen bireyler olarak değil; teknolojiyi üreten bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlamakta. Her okulun kendi bünyesinde yer alan yenilik ve iyi uygulamaların paylaşımı projenin öncelikli amaçları arasında yer almakta.
Proje hedefleri arasında; okullarda STEAM eğitiminin aktif bir şekilde uygulanmasıyla öğretmen yeterliliklerini ve öğrenci becerilerini geliştirmek, AB 2020 stratejik hedeflerinin gerçekleşmesine katkı sağlamak, dijital yeterlilikleri en üst seviyeye çıkarmak, okulların AB boyutunda PISA ve TIMMS gibi sınavlarda başarısızlık oranlarını kademeli olarak % 15'in çok daha altına düşürmeyi sağlamak, mühendislik ve sanatın getireceği inovasyonu, yaratıcılığı ve estetik dokunuşu içselleştirmek, STEAM konuları için yeni çağdaş ve modern öğretim yöntemleri açısından öğretmen yetkinliklerini geliştirmek. Böylece öğrenci, okul ve toplum arasında yaygınlaşmalarını sağlayarak, okulda ve okul dışında öğrencileri motive etmek. STEAM'a özgü İngilizce terminolojide öğretmenlerin yetkinliklerini geliştirmek, ülkeler arasında deneyimlerin paylaşılmasını sağlamak, STEAM ve teknik yaratıcılığa olan ilginin artması sağlamak, Kültürlerarası diyalog, çok dillilik, uluslararasılaşma yer almakta.





 
Son Güncelleme: 05.02.2019 14:10
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
cbgc 7 ay önce

STEM olmasın sakın

sanalbasin.com üyesidir